Calendar activitati - ORA Locala (CFR)

duminică, 3 septembrie 2017


C.N. U.U.S. 2017 – UN INCEPUT

     De ceva vreme ( primavara lui 2017 ) Claudiu YO4FYQ ne tot atentiona, mai mult sau mai putin voalat, ca la clubul nostru “ nu se vrea sa se faca “ unele lucruri pe care pe el il pasioneaza in mod special si anume activitatea de UUS. Este adevarat faptul ca daca au fost participari din 2010 incoace, la campionatele Nationale de UUS 144 si 432 Mhz, cu rezultata bune si chiar foarte bune, acest lucru i se datoreaza 100%. Partea proasta este ca dintre cei ce suntem activi la Radioclubul Radu Bratu, majoritatea nu lucreaza in UUS decat ocazional si atunci in special pe repetoarele locale, exceptie facand Claudiu si de ceva vreme Cornel YO4BXX din amplasamentul propriu situat in Techirghiol. Ca in fiecare an, in luna iulie, mi-am facut datoria sa-l intreb pe Claudiu de perspectiva concursurilor de UUS din acest an, desi stiam dinainte raspunsul cat si pozitia lui . Raspunsul a fost clar si transant: “ Echipamentele clubului sunt gata, adica transvertere, antene, transceiver, etc ?” !!! Da-i omului un raspuns daca ai argumente sau ceva palpabil. Asa ca mai bine mucles si la treaba.

     L-am sunat pe Dan YO4FPF la jumatatea lunii iulie sa-l intreb daca participam la CN UUS de anul asta si raspunsul a fost pozitiv. Bun pana aici, avem participanti si restul iok ( Dan are totusi un transceiver ICOM 7000 si o antena DK7ZB pe doua benzi ). Au inceput intrebarile si cautarile. Stiam ca Vasile YO4CPO are o antena F9FT, din cele fabricate la Bacau, dar care , zicea el, “ nu merge “. Acesta a fost momentul in care, discutand in trei, am fost de acord ca trebuie sa participam la CN UUS chiar daca va fi cu rezultate modeste. Vasile a fost de accord sa aduca antenna F9FT la Dan in curte si impreuna sa ne ocupam de ea sa gasim buba nefunctionarii corecte. Odata adusa antena , impreuna cu Dan, intrebandu-l pe Caludiu unde nu stiam, am reusit fara prea mari eforturi sa o facem sa functioneze corect cu RUS 1:1 ridicata la 5m de sol. Asta ne-a incurajat si am mers mai departe, construind o antena cu 17 elemente dupa DK7ZB, cu sprijin info de la Claudiu. La masuratoarea de rezonanta, a fost unde trebuie cu RUS 1:1,3 ; am hotarat sa o lasam asa deocamdata. Setup-ul incepea sa prinda contur: TCVR ICOM 7000, antena F9FT pentru 144 Mhz, antena DK7ZB 17 elemente pentru 432 Mhz, precum si operatorii YO4CPO Vasile, YO4DW Cornelius , YO4FPF Dan.. Insa ajutorul nesperat si substantial a venit din partea lui YO4ASV, care, la una din vizitele lui Vasile si Dan la el, a hotarat sa ne puna la dispozitie pentru concurs un transceiver FT897D, un amplificator de putere de 250w TOKYO HY POWER HL-350 VDX cu preamplificator intern pe Rx, la care trebuia confectionat cablul de comanda de la tcvr la PA, un alimentator de 47A si un pilon de antena de 10m din fibra de sticla.  Urma sa ne hotaram de unde lucram in concurs. Am avut de ales sa lucram de la club ( varianta cea mai comoda ), de la Nicolae Balcescu de Constanta unde am fi avut avantajul sursei de energie electrica la indemana sau din locatia de langa Crucea, jud. Constanta pe care o mai folosisera Dan si Caludiu in participari anterioare ( ultima participare de acolo fusese in…2010!! ). Locatia de la club a fost exclusa datorita greutatii in manevrarea antenelor pe pilonul pe care este instalata si antena de scurte, un TH7DX, locatia de la Balcescu datorita apropierii pe directia vest de un deal superior ca inaltine fata de locatie la nici 5 km. A ramas sa mergem la Crucea. Ca sa nu riscam deplasarea intr-un loc in care nu am mai fost de 7 ani, Claudiu si Dan, au dat fuga la locatie; au gasit acolo cum au lasat…hi, cativa pereti cu caramida naruita in interior , in rest chiar daca ar fi fost vreme cu ploaie am fi avut ceva deasupra capului.


    Cu o saptamana ininte de concurs, eram cu pregatirile terminate. Am pus cu Dan pe hartie ce facusem si ce mai aveam de facut.
      Vineri seara, cu o zi inainte de concurs Dan a inceput incarcarea echipamentelor in si pe masina personala.


     Sambata dimineata am ajuns la 7.30 la Dan si impreuna am plecat catre Ovidiu sa facem jonctiunea cu Vasile ce avea in masina personala diferenta de echipamente. Drumul pana in comuna Crucea judetul Constanta, a decurs fara incidente pe un soare stralucitor cu un cer fara nori. La iesire din drumul national am inceput practice urcusul catre locatie. Ii auzim pe 145.225 pe Zoli YO4WZ si Zica YO9FHB , care sunt deja la Topologu de Tulcea, cu care luam legatura si schimbam cateva vorbe. Ajungem la locul in care practic trebuia sa mergem cateva sute de metrii pe camp intre sole deja arate. Surpriza !! Zona de traversare intr-o saptamana de la recunoastere fusese discuita. Ne reorientam rapid si o luam pe “ curba cainelui “ urmarind practic conturul solei arate cautand un drum de rezerva, despre care stiam ca ar exista dar care nu il vazusem vreodata. Dupa vreo 2 km , tot dand roata solelor arate , nu gasim drumul cautat si ne oprim dezamagiti cautand din priviri solutia salvatoare. Ne intoarcem pe unde am venit, roata-roata solelor si ajungem la locul pe unde Dan cu cateva zile inainte trecuse peste camp catre locatie. Cum stateam descumpaniti in loc, privind fostul drum de acces acum discuit, apar de nicaieri ( vine vorba, drumul catre comuna fiind in panta nu am vazut utilajele venind ) doua utilaje agricole masive ce se opresc taman unde eram noi. Intram in vorba si aflam ca taman ei discuisera “ superficial “ drumeagul cu doua zile in urma si acum venisera sa-l are sanatos si sa insamanteze tot lotul. De la ei aflam ca exista un drum cam pe unde cautasem noi si cum se ajunge la el, dar ca putem trece acum pe discuiala si sa ne intoarcem pe celalalt peste o zi pe aici nemaifiind posibil. Culmea , abea acum “ incercam “ terenul discuit cu pasul si se dovedeste destul de tare sa suporte o masina pe el ( numai dus!! hi hi ). Eu am luat-o pe jos inaintea masinilor , ca antemergator si in cateva minute eram in capul solei cu pricina, unde am dat de “ cararea” cunoscuta de acces catre locatia de concurs.


Am ajunsa la cota + 227m la ora 09.15.


     Am facut recunosterea rapida a locului si dupa cateva minute de relaxare, am inceput descarcarea echipamentelor de pe si din autoturisme. Am inceput montarea antenei de 144 Mhz cu care incepeam concursul. Se pare ca nu am fost atenti si Murphy venise cu noi nevazut. Dupa montarea antenei de 144 pe pilonul din fibra de sticla, am insistat sa ridicam de proba pilonul cu antenna, sa vedem daca e sucita in plan vertical sau orizontal. Cand am inceput sa-l ridicam…poc si trosc !!!. Pilonul nostru din fibra de sticla se frange cu zgomot exact de la jumatate….. Pfffffff.


     Norocul nostru a fost ca nu am dat drumul ansamblului din mana si astfel antena nu a cazut total pe sol ci numai cu directorul care s-a strambat doar un pic. Ne uitam la ruptura si constatam ca imbinarea se facea cu o piesa din teava de inox ce intra in cele doua parti doar cate 5 cm !!.                 Cum toti trei am lucrat in marina, eram obisnuiti cu solutii rapide , de avarie. Reparatia avea insa sa ne “ coste “. Neavand ceva sipci de lemn sa confectionam o atela pilonului, am apelat la tevile din aluminiu ale cortului ( tevi ce se frangeau in patru ) si am rezolvat rapid problema. Daca initial vroiam sa punem antena la cca 5m de cladire catre NE, acum cu “ fractura “ ne-am reorientat si am lipit pilonul de cladire intr-o pozitie ce s-a dovedit buna si nu a necesitat ancoraj suplimentar. Ancorele care au existat totusi au fost mai mult de siguranta. De “ botul” antenei s-a legat o cordelina de 2 mm folosita de Dan si Vasile , alternativ, pentru pozitionarea antenei catre directia comandata de operatorul statiei de concurs. A urmat pozitionarea in interiorul constructiei din beton armat si caramida a meselor pentru lucru, transceiver, P.A., sursa de alimentare, ceas, etc., astfel ca la ora 13.00 era totul gata, cu tot cu un qso de proba facut cu Lucian YO8SSB. Pentru ca ratasem gasirea drumului de acces , pe care a doua zi urma sa plecam catre casa si avand ceva timp la dispozitie, am plecat in cautarea acestuia. Cu putina rabdare si mai bine de 1,5 km parcursi la picior , Dan si Vasile au gasit drumul de acces, bine ascuns pe langa o sola de floarea soarelui ce il facea practic putin vizibil. Am mancat rapid cate ceva, o bere si pauza pana la concurs.


     La ora 15.00 a inceput concursul. Fiind operator de contest de US, am fost socat de linistea benzii de 144. In primul minut doua statii locale YO4ASV si YO4BXX, urmand la doua minute cate un qso.



        https://drive.google.com/file/d/0B6jqdGgWnVRPZGNqTnZTUWtBakE/view?usp=sharing


     Apoi, dintr-o data dupa minutul 13 au inceput sa intre statiile una dupa alta; dupa prima ora aveam in log deja 26 qso din toate zonele. La sfarsitul etapei I aveam in log 48 qso iar la sfarsitul concursului dublu +1, in total 97 qso. Comparand cu anii trecuti am constatat ca suntem “ pe acolo “ hi. Tinta noastra era participarea si nu clasamentul in sine, asa ca stilul de operare al celor doi operatori, Cornelius YO4DW si Dan YO4FPF a fost unul lejer, lipsit de stress, asa cum acest lucru ar trebui ca sa devina o practica in randul operatorilor ce fac deplasarea in diverse locuri de concurs, in aer liber, cu prietenii. La ora terminarii concursului in 144 Mhz, era deja intuneric.



     Am hotarat sa demontam rapid antenna de 144 Mhz si sa punem pe pozitie antena de 432 Mhz, astfel ca s-a lucrat la lumina lanternelor si in 40 minute totul era ok. Epuizati dupa o zi de munca pe soare  arzator   si  un  vant permanent de varf  de deal nu foarte tare, ne-am retras in interiorul cladirii ( pretentios spus, putand fi numita oricum: darapanatura, adapost, refugiu, etc ) sa mancam ceva si sa bem o bere.


     Si pentru ca Murphy ne-a lasat fara betele de aluminiu de la cort, visul nostru de a dormi in cort peste noapte s-a spulberat. Asa ca n-am avut prea multe optiuni: Dan in masina lui, Vasile in masina lui si eu in sacul de dormit sub cerul liber plin de stele. Daca prietenii mei sau odihnit sau nu in masinile lor nu stiu, dar eu unul care nu ma simt confortabil la odihna pe scaunul masinii, am schimbat locul de dormit peste noapte de cateva ori pana ce am hotarat ca ma simt bine acolo unde probabil am adormit intr-un tarziu. Desi am pus telefonul sa sune la 05.25, ceasul biologic a fost mai harnic si la 05.20 eram in picioare, Vreme frumoasa, senin, 19 grade C cu un vanticel din NE. La 05.45 am pornit generatorul , dupa ce am completat plinul de combustibil si am dat drumul la transceiver. Pentru 432 Mhz am lucrat cu ICOM 7000.


     Am intrebat in banda daca este cineva, mai mult sa verific RUS. Totul era ok. La 6 am inceput concursul si primul qso l-am facut cu “vecinul” Zoli YO4WZ din amplasamentul de la Topologu de Tulcea.





     Cert este ca la 9.30 nu mai aveam corespondenti si am hotarat impreuna cu coechipierul, Vasile YO4CPO, ca pentru noi concursul a luat sfarsit, am inchis transceiverul si am oprit generatorul. Pusesem in logul de concurs 43 de qso. Am inceput sa demontam si sa strangem astfel ca la ora 10.45 ne-am pus in miscare. Am urmat drumul gasit cu o zi inainte si totul a fost ok. Aveam in cele din urma sa vedem ca in incercarea noastra cu o zi inainte , dand roata solelor, ajunsesem unde trebuie si din neatentie trecusem de locul unde ar fi trebuit sa intram pentru urcare. De tinut minte. Am ajuns la Dan acasa, dupa un popas de 15 minute la Vasile acasa la Ovidiu, in jur de 12.20. Am descarcat grosul din si de pe masina lui Dan si am plecat catre casa cu logurile ( scrise pe hartie ) in traista sa caut un program de log format edi asa cum cere organizatorul. 

     Pentru noi a fost prima experienta total independenta de Claudiu YO4FYQ, facand practic totul de la zero. Practic am vazut ca daca vrem putem face si singuri ce faceam impreuna cu Claudiu ( el 95% si noi 5% !! ). Credem ca am participat onorabil fara pretentii de locuri la varf. Am hotarat sa repetam si la anul participarea , tot de acolo, dar numai eu si Vasile, Dan fiind pe mare la datorie in perioada aia, cu conditia sa fim sanatosi. 

     Concluzia: DACA VREI SI POTI, ORICE ESTE POSIBIL !! 

73 de Cornelius YO4DW

P.S.  Alte   poze   cat   si   filmulete   facute   cu   camera   instalata   la   bordul   autoturismului   lui Dan   YO4FPF   pot   fi   vazute   la   adresa : https://drive.google.com/drive/folders/0B6jqdGgWnVRPNlhmWVF5cUtWQjQ, in fisierul denumit YO4KCA/P CNUUS 2017.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu